Posilovací stroje a hlavní zásady cvičení na nich

Když si koupíte nějaké posilovací stroje, anebo jdete cvičit do posilovny, která je těmito přístroji vybavena, musíte si stanovit přesný program, jak posilovat jednotlivé části těla.
Postup by měl jít od svalových skupin větších po menší. Výjimku mohou tvořit ty svaly, jejichž procvičování chcete zintenzivnit díky tomu, že nejsou příliš vyvinuté. Pro cvičení na posilovacích strojích je nejdůležitější kompletní zpevnění postavy, a to hlavně v oblasti trupu. U drtivé většiny cviků je právě páteř a oblast trupu zatěžována nadměrně, což vyžaduje právě silnou páteř a již zmiňovanou oblast trupu.

Určitě také využijte posilovací stroje na různé cviky na břicho. Díky posilovacím strojům můžete bez problémů dosáhnout plochého a pevného břicha. Začněte s cviky, které jsou poměrně náročné a hodně zatěžují váš organismus. Zpočátku na ně budete mít rozhodně více sil, než na konci cvičení.

Určitě se vyhněte cvikům, které kladou na páteř neúnosnou anebo nadměrnou zátěž. Jde hlavně o cviky, které přetěžují páteř tlakem vsedě a také při stoji. Obratle jsou potom pod tlakem této zátěže stahovány k sobě, což rozhodně není dobré. Necvičte také s přímou zátěží páteře. Jde například o mrtvé tahy a nebo předklony s činkou. Velmi vhodné jsou naopak cviky, jež využívají jako zátěže váhu vlastního těla. Na mysli máme třeba klasické kliky anebo kliky na bradlech. Dobré jsou také všechny cviky ve visu. Ty jsou schopny páteř dobře natáhnout. Velmi vhodné je použití posilovacích strojů v následujícím pořadí. Prvně procvičíte oblast předních stehen, navážete zády, prsními svaly, pažemi, hamstringy a poté vše uzavřete lýtky a  břichem. Míra posilování by se také měla odvíjet od toho, jak dlouho na konkrétním stroji posilujete, Jinou zátěž budou mít ti, kteří cvičí již nějakou dobu a jinou také začátečníci.

Leave a Reply